Na razie zawarto przedwstępną umowę sprzedaży majątku MPT. W jej negocjowaniu iTaxi doradzali prawnicy z praktyki fuzji i przejęć Kochański & Partners: Paweł Mardas (partner i szef praktyki) oraz Sebastian Woźniak (associate).
Jak informuje w komunikacie MZA, dzięki umowie taksówkarze MPT będą mogli obsługiwać ponad 4 tys. klientów instytucjonalnych, zyskają dostęp do największej liczby miejsc postojowych zlokalizowanych przy głównych węzłach komunikacyjnych, centrach biznesowych, szpitalach czy najważniejszych punktach Warszawy oraz możliwość korzystania z aplikacji i systemów oferowanych przez iTaxi.pl.
Transakcja nie obejmuje znaków towarowych Miejskiego Przedsiębiorstwa Taksówkowego. Te mają pozostać własnością MZA, ale iTaxi otryma licencje na ich używanie przez okres dwóch lat. Jak informuje portal Transport Publiczny, umowa oprócz przejęcia przez iTaxi głównych aktywów MPT, uruchamia również proces cesji umów z taksówkarzami i wszystkimi kontrahentami współpracującymi dotychczas z MPT. Z końcem września planowane jest pełne włączenie aktywów MPT w systemy i struktury iTaxi.
Cena transakcji nie została ujawniona. Jak podaje Gazeta Stołeczna informacje na ten temat mają być ujawnione za dwa lub trzy miesiące, gdy dojdzie do podpisania ostatecznej umowy sprzedaży.
Transakcji sprzeciwiają się taksówkarze MPT. W poniedziałek (30 sieprnia) rozpoczęli protest. Zebrali się na błoniach Stadionu Narodowego, rozmawiali z działaczami Zwiazku Zawodowego Kierowców RP przy MZA. Potem pojechali przed sejm. Kierowcy domagają się od warsawskiego ratusza i władz MZA wyjaśnień w sprawie transakcji. Jak informuje Polska Agencja Prasowa, taksówkarze chcą powstrzymać finalizacje sprzedaży. Jak? Według PAP “pomysłów na zablokowanie umowy mają wiele”. Taksówkarze chcą między innymi powrócić do rozwiązania, które proponowali MZA już w 2014 roku czyli utworzenia pracowniczej spółki, która przejmie MPT.
Przejęcie MPT to kolejny krok iTaxi w konsolidacji rynku. Wcześniej spółka przejęła także krakowskie Radio Taxi Barbakan i wrocławskie WICAR Taxi. Przy tych transakcjach iTaxi doradzała również kancelaria Kochański & Partners.