Prawnicy SSW doradzali platformie Shoper przy przejęciu dwóch agencji e-commerce

0
3

Prawnicy SSW doradzali Shoper S.A. właścicielowi jednej z najpopularniejszych w Polsce platform do prowadzenia sklepu internetowego w modelu subskrypcyjnym, przy przejęciu dwóch agencji marketingu internetowego Selium oraz Sempire Europe.

Zespołem prawników pracujących przy tych transakcjach kierował Tomasz Kwaśniewski (counsel). Wspierali go Dawid Brudzisz  (senior managing associate),  Paweł Izdebski  (senior associate),  Aleksandra Kulik  (associate) i Marcina Traczyk  (associate). Prace zespołu nadzorował dr Szymon Okoń  (general partner). 

Agencja SEMPIRE zajmuje się przede wszystkim pozycjonowaniem sklepów internetowych w wyszukiwarkach.– Dzięki inwestycji w SEMPIRE sprzedawcy internetowi zyskają dostęp do jednej z najbardziej zaawansowanych i efektywnych platform SEO i szerokiego zakresu usług marketingu internetowego. Wpłynie to korzystnie na dynamikę obrotów w sklepach internetowych, które korzystają z platformy Shoper – powiedział w komunikacie prasowym, Paweł Rybak, Chief Commercial Officer w Shoper.

Zgodnie z warunkami transakcji ogłoszonymi w komunikacie giełdowym, Shoper nabędzie akcje Sempire w dwóch transzach: 60% za cenę 15 mln zł wraz z zawarciem umowy oraz pozostałe 40% po upływie 3 lat od podpisania umowy za cenę nie mniejszą niż 15 mln zł powiększoną o kwotę zmienną nie wyższą niż 15 mln zł uzależnioną od osiągnięcia określonych w umowie celów finansowych (mechanizm earn out).

Agencja Selium należy do grona wiodących w Europie Środkowo-Wschodniej agencji wspierających przedsiębiorców w prowadzeniu sprzedaży na internetowych platformach handlowych (marketplace) w Ameryce Północnej, Azji i Europie. Firma oferuje przedsiębiorcom pełne wsparcie w zakresie uruchomienia i prowadzenia sprzedaży na marketplace’ach – od zawarcia umów po zarządzanie procesem sprzedażowym.

Ostateczne przejęcie Selium uzależnione jest jeszcze od uzyskania zgód korporacyjnych przez Shoper S.A. Strony podpisały na razie umowę przedwstępną. Kwota planowanej transakcji wynosi 1,65 mln zł. Płatność nastąpi w 3 równych transzach w ciągu 12 miesięcy od dnia zawarcia finalnej umowy sprzedaży przedsiębiorstwa.

Na koniec 2021 roku z rozwiązań Shoper korzystało ponad 33 tysiące firm. Przychody spółkiw ostatnich 12 miesiącach, zakończonych 31 marca 2022 roku wyniosły blisko 91 mln zł a skorygowany zysk EBITDA 32 mln zł. Shoper S.A. od lipca ubiegłego roku jest notowana na GPW.

Artykuł powstał we współpracy z kancelarią SSW.