Wolf Theiss i Ożóg Tomczykowski w przejęciu Edipresse Polska przez Burda Media

0
3

W ramach transakcji Burda Media Polska przejmie multimedialne i digitalowe portfolio Edipresse Polska, do którego należą popularne serwisy internetowe dla kobiet m.in. Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl, Niania.pl oraz dwutygodniki Viva i Party, a także magazyny z segmentu true stories (razem 13 tytułów). Transakcja wymaga zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak wskazuje w komunikacie Wolf Theiss, szef zespołu corporate/M&A partner Jacek Michalski, ta transakcja jest dobry przykładem sprawnego prowadzenia procesów w czasie pandemii – wszystko odbywało się zdalnie. 

Oprócz Jacka Michalskiego kierującymi pracami zespołu transakcyjnego, w podatkowych aspektach transakcji doradzała partner Wolf Theiss Karolina Stawowska

Z kancelarii Ożóg Tomczykowski Edipresse Group doradzali adwokat Karol Sowa, partner kierujący praktyką fuzji i przejęć oraz radca prawny Michał Mieszkiełło, partner kierujący praktyką doradztwa korporacyjnego. Wspierali ich adwokat Michał Furgalski oraz radcowie prawni Monika Wystrychowska-Zawiślak i Paweł Szumowski. W zakresie podatków doradzał radca prawny Bartłomiej Biały, partner kierujący praktyką podatków transakcyjnych, przy współudziale radcy prawnego Marka Kończaka oraz doradców podatkowych Heleny Bogdanowskiej i Michała Czajkowskiego.

Burda Media Polska jest częścią BurdaInternational, która zarządza międzynarodową działalnością firmy technologiczno-mediowej Hubert Burda Media. Koncern prowadzi działalność w 16 krajach. W Polsce BurdaInternational jest obecna od 25 lat.

Edipresse jest obecny na polskim rynku od 1995 roku, początkowo jako jeden z czołowych wydawców magazynów kobiecych, potem konsekwentnie budując serwisy internetowe dla kobiet w kategoriach lifestyle, uroda, kulinaria oraz serwisy dla rodziców.