Kredytu udzieliło w sumie siedem banków: BNP Paribas Bank Polska S.A., PKO Bank Polski S.A., Siemens Bank GmbH, Bank Millennium S.A., ING Bank Śląski S.A., Bank Pekao S.A. oraz Bank Ochrony Środowiska S.A. Umowa finansowania przewiduje również opcję na dodatkowy kredyt w kwocie 100 mln zł.
Pozyskane przez Cargounit środki mają być wykorzystane między innymi na sfinansowanie zakupu przyjaznych dla środowiska lokomotyw elektrycznych oraz na modernizację obecnej floty.
Cargounit to jedna z największych w Europie Środkowej firma zajmująca się wynajmem taboru kolejowego przewoźnikom. Spółka działa od 2003 roku. Jak informuje firma z jej lokomotyw korzystają głównie przewoźnicy z branży petrochemicznej, chemicznej, metalurgicznej, podmioty odpowiedzialne za transport intermodalny oraz przewóz kruszyw. Obecnie Cargounit posiada 175 lokomotyw w tym 96 elektrycznych.
Od października zeszłego roku właścicielem Cargounit jest Fundusz Trójmorza, którego współwłaścicielem i inwestorem jest Bank Gospodarstwa Krajowego.
W skład zespołu Clifford Chance doradzającego Cargounit weszli partner współkierujący warszawską praktyką bankowości i finansów Andrzej Stosio, counsel Irena Floras-Goode, senior associate Maksymilian Jarząbek, associates Dominika Wróblewska, Piotr Węcławowicz i Mateusz Ciechomski.
Zespołem Norton Rose Fulbright doradzającemu konsorcjum banków kierowali senior associate Krzysztof Gorzelak oraz counsel Marta Kawecka. Razem z nimi pracowali associates Oskar Sula oraz Marcin Słota. Pracę zespołu nadzorował partner Grzegorz Dyczkowski, który zarządza warszawskim biurem oraz kieruje praktyką bankowości i finansów.